fredag 4 maj 2007

TV-stjärna för en 5 minuter

Det är skönt att inse att man inte går PR-kurs för intet. Igår gjorde jag TV-debut (nja, jag har varit med i massa debattprogram på Fyran när jag var 17-18, men det är nästa preskriberat nu) på Kanal Lokal. Kul att vara med, känna sig kunnig och känna sig lugn framför kameran. Framför allt var det en skitsnygg sminkning. Jag undrar om jag inte ska köpa in sminkösen av privata skäl så att hon kan sätta mig i en stol på morgonen och låta penslarna göra underverk.
(Hela tiden när jag skriver det här har jag en kvinnoröst, helt hyperventilerade skrika; hjälp, hjälp! förstår hon inte att hon har gått i kvinnofällan? Men det skiter jag nog i.) (Eller, jag försöker i alla fall.
Kul, men lite Hawaii-gäng som körde guerilla-tv. Jag gillar det och tror att det kan bli stort och det är viktigt med bra lokal-tv.

På Berghs gick det trögare. Jag tror kanske att kursen Framgångsrik mediestrategi är riktad mer till dem som köper annonsplatser. Jag skriver på annonsplatser. Det är en jävla skillnad. Jag har ett roligare jobb, anser jag.

Bilden de på Kanal Lokal tog på Max, när han var intervjuad dagen innan, var från Värnpliktsnytt där han såg ut som en riktig punkrockare. Heja, sa min lilla punkarsjäl. Men han är finare i verkligheten. Men stora pollisar och allt.

Inga kommentarer: