onsdag 18 april 2007

Jobbdans

2 gånger på 2 dar träffar vi Morelli och hon får ett sammanträffande mejl från en gammal bekant. Lite kusligt kul kanske man ska säga.
Tidningsen Sex har fest på lördag, i morgon kommer min bästis upp. Ikväll ska vi gå till Klubbensborg och dricka fika eller pizza och öl. Livet kanske inte dog ändå, trots omständigheterna. Dessutom är jag bjuden till en annan jobbdans. På HT. Men jag kan inte ta den heller.

Jag söker några andra jobb. Hittar på nya vägar och funderar över vad det är som är så tråkigt här egentligen.
Förlag, klingar det till i hjärnan. Jag vill jobba på förlag.

En lång harang med text blev det i alla fall igår. Det kanske kan bli min nästa romanidé. Eller kanske novell. Den ska heta sjukhusflickan.

Max blir publicerad hos Gringo-gänget. Jag är så stolt som en mor.

Jag tittar in och försöker få tag i tidningen Gräs. Upphovsmakaren låter sig inte lätt intervjuas. Jag undrar hur det är och vilja vara sådär hemlig. Kanske vill jag också det. Att verka men inte synas. Att bakom varje framgångsrik man står en kvinna. Eller nåt sånt i den stilen.

Inga kommentarer: