torsdag 12 april 2007

Negationer

Det är inte alltid lätt att vara kreativ. Kanske lyste mitt ointresse igenom. Att skriva "tröttna" istället för "gilla" och göra negationer i texter istället för att vara positiv och marknadsförande. Trafiken alltså. Det är ju så att man kan dö.

Det är ju fortfarande roligt att vara ute på reportage. Man kanske inte samma rep år ut och år in. Jag har en livstidsanställning. Det känns lite oroväckande. Jag har 40 år kvar att jobba. Jag vill göra något kul, inspirerande, kreativt med mina 40 arbetsår.

Som böckerna, till exempel. Litteraturen som jag älskar. Att får arbeta med den vore något av en dröm. Eller säg mål, förresten, så låter det inte så framtidsfrånvänt. Det låter mer business. Eller va fan. Ibland blir man trött på att hela tiden vara strategisk.

Jag hoppas fortfarande. Kanske lite för mycket.

Inga kommentarer: